Remont mostu w Koninie: Zakaz dla ciężarówek i nowa kamera nadzoru wkrótce rusza!

Remont mostu w Koninie: Zakaz dla ciężarówek i nowa kamera nadzoru wkrótce rusza!

Rozpoczyna się istotny projekt infrastrukturalny w Koninie, który ma na celu modernizację wschodniego mostu na Trasie Warszawskiej. Ta kluczowa inwestycja wpłynie na komfort i bezpieczeństwo podróży na drodze krajowej nr 92.

Planowane prace nad mostem

W ciągu najbliższych miesięcy ruszą intensywne działania mające na celu przebudowę mostu wschodniego nad Wartą. Zarząd Dróg Miejskich w Koninie podpisał kontrakt z firmą budowlaną z Będzina, która odpowiedzialna będzie za realizację tego przedsięwzięcia.

Szczegóły finansowania i harmonogram

Całkowity koszt modernizacji wyniesie ponad 30,8 mln zł, z czego aż 80% pochodzi z dotacji celowej z budżetu państwa. Zgodnie z planem, zakończenie prac przewidziano na kwiecień 2027 roku. W trakcie remontu, ruch samochodów osobowych i komunikacji miejskiej zostanie przeniesiony na zachodnią część mostu, która obsłuży oba kierunki. Pojazdy ciężarowe będą musiały korzystać z alternatywnych tras ze względu na wprowadzenie zakazu przejazdu przez most.

Nowoczesne technologie nadzoru

Aby zapewnić sprawny przebieg prac oraz bezpieczeństwo, na terenie budowy zostanie zainstalowana nowoczesna kamera. Urządzenie to nie tylko monitoruje postęp prac, ale także pełni funkcję „elektronicznego inspektora” ruchu. Jak wyjaśnia Paweł Figurski, kierownik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Koninie, system pozwoli na szybką reakcję w przypadku wystąpienia kolizji lub innych problemów, co przyczyni się do efektywniejszego zarządzania ruchem drogowym.

Zmiany w organizacji ruchu

Monitorowanie obejmie zarówno obszar robót, jak i przepływ pojazdów na moście, co stanowi odpowiedź na sugestie Inspekcji Transportu Drogowego oraz dyrektora ZDM, Grzegorza Pająka. Modernizacja ma na celu poprawę warunków technicznych mostu, które od lat pozostawiają wiele do życzenia. W przeszłości część konstrukcji była zamknięta dla ruchu ciężarowego, a sam most działał w ograniczonym zakresie.

Oczekiwane korzyści

Przeprowadzenie zaplanowanych prac jest niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz wydłużenia żywotności samej konstrukcji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, odnowiony most ma być gotowy do użytku wiosną 2027 roku, co przyniesie ulgę zarówno mieszkańcom Konina, jak i podróżującym tym odcinkiem drogi krajowej.