Most na Trasie Warszawskiej w Koninie zyska nową jakość dzięki przebudowie BANIMEX-u za 30,8 mln zł!

Most na Trasie Warszawskiej w Koninie zyska nową jakość dzięki przebudowie BANIMEX-u za 30,8 mln zł!

Przebudowa wschodniego mostu na Trasie Warszawskiej w Koninie stała się rzeczywistością dzięki wygranej w przetargu, którą zdobyło przedsiębiorstwo BANIMEX z Będzina. Firma ta, pokonując 13 innych oferentów, zobowiązała się do realizacji projektu za sumę około 30,8 miliona złotych.

Planowane działania budowlane

Projekt przewiduje demontaż obecnego mostu i zastąpienie go nową konstrukcją, obejmującą czteroprzęsłowy most. Nowa przeprawa będzie wyposażona w żelbetową płytę pomostową, która zostanie oparta na solidnych żelbetowych podporach. Ten most o długości blisko 134 metrów i szerokości 14 metrów uzyska I klasę obciążenia, co oznacza najwyższą możliwą w dwustopniowej skali.

Szczegóły inwestycji i kryteria oceny

Inwestycja obejmie również modernizację infrastruktury, w tym sieci ciepłowniczej, elektroenergetycznej, kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia. Oferty zostały ocenione na podstawie kilku kryteriów: cena stanowiła 60% oceny, wydłużenie okresu gwarancji – 30%, a doświadczenie kierownika budowy – 10%. BANIMEX ma termin do końca kwietnia 2027 roku na zakończenie prac.

Analiza techniczna i finansowa

Miasto wcześniej szacowało inwestycję na około 48,5 miliona złotych, z czego blisko 39 milionów złotych pochodzi z rezerwy celowej budżetu państwa. Stan techniczny mostu od kilku lat budził obawy, co skutkowało ograniczeniem ruchu do jednego pasa oraz restrykcjami dla pojazdów ciężarowych. Ekspertyza wykazała konieczność „odciążenia” konstrukcji, co stało się impulsem do podjęcia działań remontowych.

Przyszłe perspektywy i znaczenie

Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, zakończenie prac przewidziane jest na dwa lata od początku realizacji. Projekt ten nie tylko poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu, ale także przyczyni się do rozwoju infrastrukturalnego miasta.